Dones i ràdio

Missatge d'error

  • Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters a drupal_get_feeds() (línia 394 de /var/www/arenyautes.cat/includes/common.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls a _menu_load_objects() (línia 579 de /var/www/arenyautes.cat/includes/menu.inc).

Tot mirant l’edició digital de ‘Capçalera’, la revista que publica el Col·legi de Periodistes, descobreixo (un cop més) un interessant article.
‘Les locutores de ràdio a Catalunya 1924 – 1939’és la tesi doctoral de la doctora en comunicació Audiovisual de l’UAB, Sílvia Espinosa Mirabet. Han passat cinc anys de feina amb vuitanta hores d’entrevistes fetes a 54 persones vinculades al món de la ràdio durant els anys que indica el títol.
Un resum que ja apunta maneres per ser molt interessant i instructiu.

En remarco alguns fragments:

  • Reivindica la figura de la dona en la creació del nou format radiofònic conegut com a ‘magazine’.
  • La presència de la dona en el món de la ràdio era minsa, molt minsa.
  • Ràdio Barcelona emet un programa dirigit per un grup de dones de l’Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona. Per aquella època es coneixia com la ‘sección femenina’
  • 1926, franja de tarda, Maria Cinta Balagué presenta el primer programa dirigit a les dones. També va ser la primera dona funcionària de l’Ajuntament de Barcelona
  • 15 d’abril de 1931, Francesc Macià va signar el decret que permetia a Ràdio Associació emetre les 24 hores del dia.
  • 8 de setembre de 1932, el govern republicà regular la instal·lació d’emissores de petita potència a tot l’Estat. A Catalunya neixen 10 estacions més de ràdio. Davant dels micròfons ja hi havien dones com Maria Matilde Almendros i Montserrat Calafell

Espero que tingueu la curiositat necessària per fer un cop d’ull al reportatge

Afegeix un comentari nou