L a nostra Ràdio

Inicio la meva aventura blocaire parlant de Ràdio Arenys, un fet que no deixa de ser curiós. Els que em coneixeu sabeu de la meva relació amb l'emissora i perquè no hi hagin malentesos o es vulgui fer d'aquest escrit un crit de revenja, vull deixar clar que tot i no compartir gens la visió dels actuals responsables, aquesta opinió no té res a veure amb ells ni amb la seva gestió. Vull parlar del paper dels qui tenen la potestat de controlar aquesta gestió, és a dir, els integrants del Consell d'Administració (el Patronat) perquè són ells, per bé i per mal, els últims responsables del que passa a la Ràdio.

Llegeixo un article d'en Quim Doy La ràdio, una vegada més i en finalitzar penso que té raó quan diu: “No s'hi val amagar el cap sota l'ala”. De fet, és pràcticament l'única frase que comparteixo i la que em decideix a escriure. Crec que el camí que ja va emprendre la nostra Ràdio fa mesos és equivocat i perillós, fins i tot per la seva continuïtat i també penso que s'ha realitzat de la mà dels responsables polítics, no només de l'equip de govern, sinó també dels que formen part del Patronat, és a dir, tots. Les coses que s'han anat fent han estat possibles en moltes ocasions bé amb el suport d'ells (parlant de vots diríem a favor) bé amb el seu consentiment (abstenció).

Si es parla de la programació i del pressupost aprovats el 18 de desembre passat cal recordar que es van tirar endavant com diu la mateixa Ràdio pels pèls i amb el vot en contra d'ICV i l'abstenció de la resta de grups. Insòlit, una cosa t'agrada o no t'agrada, estàs a favor o en contra, o bé supedites el teu recolzament que es tinguin en compte les teves propostes. Perquè al Patronat no es va a fer política sinó feina. Quines aportacions van fer aquells que es van abstenir? quina és la seva contraproposta? O en tot cas, i perquè de ben segur se m'escapa alguna cosa, quina és la raó de l'abstenció i, per tant, la manca d'opinió respecte el pressupost i programació de Ràdio Arenys. Sé que la majoria dels qui parlo llegeixen arenyautes i per tant m'agradaria conèixer de primera mà les seves impressions.

No m'agradaria sentir a parlar una altra vegada del model de Ràdio que volem. A la legislatura anterior aquesta va ser una demanda dels partits polítics i per satisfer-la es van endegar mesos de debat i programes com “Reflexions a cau d'orella” en el que periodistes i experts en comunicació arenyencs i col·laboradors de tots els temps van dir la seva. El resultat va ser l'elaboració del Reglament de Règim Intern i la definició de la ràdio que es volia. A inicis d'aquesta legislatura el nou govern format per CiU i PP em demanava (en aquells moments era directora provisional de Ràdio Arenys) que elaborés 4 models de Ràdio per poder escollir, cosa que, evidentment, mai vaig arribar a fer. Ara a les portes d'una nova legislatura torno a veure que cal definir el model d'emissora que volem i m'ho torno a llegir esperant no haver-ho entès bé. No penseu que seria més important fer Ràdio que pensar Ràdio?

Dir que l'emissora ha d'estar formada per professionals i col·laboradors a aquestes alçades és com dir que una truita de formatge porta ou i formatge. Dir que la gestió de l'equip de govern pel que fa a Ràdio Arenys ha estat trista i incomprensible, al meu entendre, és també una constatació. Sinó, com es pot justificar que no es recolzi un director quan presenta un pressupost o una programació i en canvi no es faci explícit aquest desacord amb ell a l'hora de fer la votació? Evidentment, la responsabilitat de qui governa és més alta, de fet en aquest i en molts casos caldria dir respecte a la gestió del govern municipal que “qui espera desespera”. Però un cop dit això, quin és el paper de la resta de grups? Estan contents amb el funcionament de l'emissora? Els agrada la programació? Confien en els seus responsables?. No cal oblidar que mentre passem el temps dubtant anem pagant un pressupost que aquest any és de 293.000 euros aproximadament (gairebé 49 milions de les antigues pessetes) dels quals 240.000 corresponen a despeses de personal.

Algun polític s'anima a respondre, ara que és el moment de fer propostes? El Regidor de Comunicació vol dir la seva i trencar el silenci al que ens tenen acostumats?

19 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

Xavier Mir

Doncs el meu sou a la

Enviat per Xavier Mir el Dg, 11/03/2007 - 23:46

Doncs el meu sou a la biblioteca és de 1.040 euros nets. Hi ha d'haver debat sobre això?

@oriolferran

Un debat polític; de model, de futur...

Enviat per @oriolferran el Dll, 12/03/2007 - 09:08

Em sembla que no és ni el lloc, ni som nosaltres qui hem de discutir, ni valorar els sous i que cobren els treballadors i col·laboradors de l'emissora. Xavier, entenc que tu també vens a dir el mateix, que si això és motiu de debat.

Al punt de partida de la Isabel, justament el que demanava era responsabilitat política, i en aquest cas es tracta de l'eficiència del servei i el paper del polític com a màxim responsable del seu funcionament. La neglicència del Consell d'Administració -El Patronat-, els darrers mesos és evident, pel fet de que els grans temes s'aprovin amb una majoria d'abstencions... això és assumir responsabilitats?

El debat del model, jo no el veig tant sobre el model de la pròpia emissora, que ha anat evolucionant i trobant els seus espais, sinó més lligat a un debat de model de la comunicació pública local i com s'optimitzen els diversos serveis de comunicació i mecanismes d'atenció al ciutadà i participació ciutadana. Aquesta reflexió i nou model passa per un repensar, i refer, no només el funcionament de l'emissora sinó tota l'estructura i recusos humans i tecnològics que té l'ajuntament dedicats a la relació amb el veïns i veïnes. Des de la Ràdio als Consells participatius, des del taulell d'atenció als baixos de l'Ajuntament als mecanismes de recollida d'avisos telefònics.

www.arenyautes.cat/pau-i-bits

@oriolferran

Fora de lloc

Enviat per @oriolferran el Dll, 12/03/2007 - 09:14

Aquest comentari és molt poc respectuós cap a les persones que cada dia treballen i amb tota la bona voluntat dediquen els seus esforços a l'emissora. Està fora de lloc, fer aquesta mena d'afirmacions, encara que sigui en forma de pregunta.

www.arenyautes.cat/pau-i-bits

isabel

Reconduint el debat

Enviat per isabel el Dll, 12/03/2007 - 09:32

Hola companys!

Gràcies Oriol i Xavier per ressituar el debat. Tot i que tothom pot dir la seva, la meva intenció inicial no era debatre sobre els sous dels treballadors de l'emissora perque entre d'altres coses no crec que aquest sigui l'espai adequat per fer-ho i perque no tenim les dades per discutir (quants professionals hi ha contractats?, quantes hores?, quina tasca desenvolupen?, quina és la seva responsabilitat?, compleixen els objectius fixats al projecte?...). Temes que s'han de resoldre en altres espais.

Marc agraeixo el to de la teva resposta i coincideixo amb el fet que els temps canvien i per tant els serveis s'han d'anar adaptant a les noves situacions. Ambtot reitero que això pot ser un canvi natural i per tant no penso que hagi d'haver-hi una aturada per planejar sino un treball paral.lel al que s'està desenvolupant en el que per exemple es contemplin les Noves Tecnologies o els nous arenyencs. Crec que en el fons les nostres posicions no estan tant allunyades com podia semblar en un principi.

Per cert! M'he imposat com a norma no respondre als missatges anònims que es produeixin arrel dels meus escrits....deu ser per allò que sempre m'havia dit la mare: -Nena no parlis amb desconeguts! ;-)

Isabel

PD: No desisteixo i conservo l'esperança de llegir l'opinió d'algun responsable polític.

Esperanceta

Era una ironia en contra de

Enviat per Esperanceta el Dll, 12/03/2007 - 15:30

Era una ironia en contra de la gent que ho vol.

En cap moment es pretenia voler que es complis, el que passa que per aqui passa qgent que si que ho vol.

Si ho ha semblat en algun moment demano disculpes, pero no era l'intenció

marti solá

la radio

Enviat per marti solá el Dll, 12/03/2007 - 17:53

interessant el debat, pero crec que mancat d'informacio , lamento no poguer'hi participar de moment .
tambe crec que en feu un gra massa al deixar a la radio quasi com un cadaver , no teniu rao ja que al meu entendre la radio actualment esta en el millor moment de la seva historia .
un problema importan es que la direccio no s'ha deixat trepitjar per la classe politica , ja saveu de que va aixo que dic , oi?

marti sola

xavi bosch

Home, Martí. Potser si que

Enviat per xavi bosch el Dll, 12/03/2007 - 22:27

Home, Martí. Potser si que et falta una mica de perspectiva histórica!. La nostra radio ha tingut molt moments bons i altres no tan bons. Crisis, reunions, contra-reunions, rumors, amors, odis,dimisions, reconeixements igrans éxits...Sempre ha estat viva, i beligerant, soposo que encara també per que estic bastant desconnectat. Molts hem perdut hores de son, i dies de festa fent el que calgués per que tot rutllés.
Mai hi han hagut tans mitjans tècnics com ara (amb una taula ecler, la sinmarc, la revox i els paperets posats a les bobines ens conformavem.) La mitjana de qualitat de programació sempre ha sigut increïble. Quan no hi arrivaben els mitjans hi arribava la gent amb la imaginació, la col.laboració desinteresada i gratuita, la ilusió, el landrover i la mobil link...Encara que jo no ho se molt bé per que jo estava al canal 2, als estudis sota el Mercat, als cuals s'entrava per la porteta que hi ha sota les escales que pujen a la radio (ai, no!...que ara es al Calisay). Pero aixó ja es un altra historia!
A mi m'agrada mes la radio sense disseny, ni grans titulars, ni espectaculars rafegues. la mes normal que es fa sense pretensions, la de les persones. la que no em llegeix els diaris ni s'afegeix al "soroll", la dels joves i dels col.laboradors, la dels dissabtes i la dels diumenges (a on es la anyorada "màquina infernal"?) Tot i que, naturalment estic d'acord que una certa estructura hi ha de ser...pero, no sé si m'explico!!
Ah i si algú no hi está d'acord en parlem tot fent unes fantes..pero que no vinguin a buscarme a casa, que no cal, que no m'amago i soc fàcil de trobar.

Ben c.

XB

marti solá

des de dalt el mercat al calisay

Enviat per marti solá el Dij, 15/03/2007 - 17:30

benvolgut xavier, per començar permetem la mes cordial salutacio.
com tu saps perfectament la historia de la radio esta perfectament guardada alla on l'hi correspon al marge de que nosaltres la tinguem tambe perfectament instal·lada en el nostre cervell .
tens rao quan exposes les vivencies passades sobre tot a l'antic local de dalt del mercat ,no sota, que avui podriem qualificar de primitiu, pero que plens d'ilusio exactament igual que ara feiem sonar la realitat arenyenca , exactament igual que fan ara altres companys/es pero amb unes instal·lacions adients pel treball a realitzar que han estat possibles merces a tota aquella gent que feu possible avançar tecnica i professionalment a la radio fins convertir-la avui dia en un referent comarcal de primera classe.
mostrats a les vitrines del vestibul de la radio hi ha una serie de premis guanyats competin amb totes les emissores municipals catalanes .
tambe tens rao quan dones ha entendre que sents una certa enyorança d'aquells dies , be , erem mes joves, pero penso que estaras d'acord amb mi en que no podem estar mirant enrrera sempre , crec que cal evolucionar per be i aixo ha fet radio arenys malgrat la classe politica que ara ja no en te prou amb el microfon obert ...

una abraçada xavier, jo cervesa millor que fanta.

marti solá

Roser Maresma

Com l'estimem a la

Enviat per Roser Maresma el Dll, 13/12/2010 - 23:58

Com l'estimem a la ràdio.....!!!!! ;)

Pàgines