La Creu de Sant Roc

Aquesta setmana la revista “L’agenda” ens anuncia els vilatans proposats per esdevenir “Arenyenc de l’any”. No discutiré les virtuts de cap d’ells, segur que tots han fet tasques prou importants durant l’any perquè la nostra població n’estigui orgullosa, però no entenc aquesta fal•lera que tenim Arenys amb els fills predilectes, els fills adoptius, el millor esportista de l’any, l’arenyenc de l’any... i només falta que ara a algú se li acudeixi crear, per exemple, la Creu de Sant Roc.

Jo, perdoneu-me, però el proper dia 17 de febrer no aniré a la plaça de l’Església a votar per l’arenyenc de l’any. No ho faré perquè això no millorarà la situació que viu en aquests moments la nostra població. Prefereixo guardar les forces per sortir al carrer el proper dia 27 de maig i acostar-me a les urnes que decidiran el nou govern de la nostra població. Aquesta votació la trobo un xic més interessant.

7 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

Mikel

Totalment d'acord. Aquestes

Enviat per Mikel el Dll, 05/02/2007 - 22:31

Totalment d'acord. Aquestes seleccions, al oblidar-se algú que s'ho mereix, poden ser injustes. El millor ciutadà-na, és qui compleix puntualment amb els deures de ciutadania, sense necessariament fer coses extraordinaries, cadascú al seu lloc.

Bernat Salbanyà

Reconèixer les tasques que

Enviat per Bernat Salbanyà el Dm, 06/02/2007 - 13:02

Reconèixer les tasques que desenvolupen diferents persones que són beneficioses per la vila o que la dónen a conèixer arreu, no està mai de menys. No deixa de ser una manera d'agaïr la feina que fa la gent, quasi sempre de manera altruista.
És una manera de donar les gràcies a la gent que no es queda al jaient al sofà o davant l'ordinador, i que en comptes de criticar les iniciatives de la resta o actuar com un paràsit social aixeca el cul de la cadira per fer alguna cosa per Arenys i els arenyencs deixant-hi part del seu temps i, molts cops, dels seus diners.
De ben segur que queden moltes persones al tinter, per això la llista de noms no està mai tancada i els votants poden afegir-ne més.

barrinaire

Aquesta mania de fer coses,

Enviat per barrinaire el Ds, 10/02/2007 - 10:17

Aquesta mania de fer coses, sigui reconeixements publics o d'altres quer es fan a la vila serveixen en definitiva per donar vidilla a un poble que sempre diem que es mort o s'està morin.
Enric, gràcies a que hi ha gent que sense ànim de lucre fa coses a la vila, dona sentit a que tinguem entre altres coses un tecnic de cultura, d'esports i..... si no quin sentit tindria?, per no fer res no cal tota aquesta infraestructura que s'ha creat des de la casa gran.
per no fer res i cadar-nos a casa amb la mitat del personal l'ajuntament també funcionaria i les arques municipals en dirien be.

res, Enric, aquesta vegada no estic d'acord amb tu i ets ben lliure de votar o no el dia 17. ara, com a persona activa i tènic de cultura d'aquesta vila no estaria malament que col.laboressis.
i tarnquil si per anar fins a la placeta i intruduir una papareta gastes moltes energies ja et pagaré un Red Bull!!

ep,.....i de bon rotllo, eh!!!

XAVI

http://www.nautes.org/fotos/
fotos amb zoom arenyenc

Enric Sierra

Enric, quan dius que no

Enviat per Enric Sierra el Ds, 10/02/2007 - 17:06

Enric,

quan dius que no aniràs el 17 de febrer a votar per l'arenyenc de l'any i ho argumentes dient textualment: "Això no millorarà la situació que viu en aquests moments la nostra població. Prefereixo guardar les forces per sortir al carrer el proper dia 27 de maig i acostar-me a les urnes que decidiran el nou govern de la nostra població", estàs confonent allò que ens deia la Paquita Zaragoza a classe de matemàtiques: "pomes i pebrots no sumen".

Primer. Això de l'arenyenc de l'any ja fa uns quants anys que ho fem des de la independència política, des de la llibertat econòmica (no rebem cap ajut municipal) i gràcies a l'esforç d'uns quants arenyencs que entenem que està bé que aquest poble, en general desagraït amb els seus convilants, tingui un reconeixement envers els seus veïns. Qui ens ho farà si no ho fem nosaltres?

Segon. Confondre l'elecció de l'arenyenc de l'any amb les eleccions municipals és un error gran d'interpretació. Crec que si el que volies era animar a la gent a anar a votar el dia 27 de maig per canviar les coses, no calia atropellar la iniciativa de l'arenyenc de l'any. Està clar que una cosa no té res a veure amb l'altre i que l'elecció de l'arenyenc de l'any no influirà (ni vol) en el resultat electoral.

Tercer. Posats a pensar malament, déixem recordar-te que tot allò que no està sotmés al control político-tècnico-municipal té la qualificació de "perillós" o "molt perillós". Tinc clar que l'AIA, l'Agenda (per aquest ordre) i totes les iniciatives que s'endevinguin des d'aquest àmbit encenen totes les alertes. Per tant, qualsevol crítica que provingui des d'aquests àmbits político-interessats no fa més que animar-nos a continuar i aplicar l'antiga màxima de "Ladran, luego cabalgamos".

Quart. Jo sí estaré el dia 17 i el 18 a la placeta recollint vots per l'arenyenc de l'any i espero veure't, malgrat tot.

Enric

pomes i pebrots no sumen

Enviat per Enric el Dll, 12/02/2007 - 17:01

Primer de tot, com diu l’Enric Sierra "pomes i pebrots no sumen" i per això no cal confondre opinions personals amb les altres que anomeneu político-tècnico-municipal. No ve al cas.

Tampoc hi ha cap relació proporcional entre nombre d’entitats i tècnics de cultura i/o d’esports d’una població. Aquestes figures sorgeixen amb el retorn de la democràcia i serveixen per tirar endavant les polítiques municipals que els dirigents polítics porten en els seus programes electorals, que en alguns casos estant prop de les entitats i en d’altres estan a quilometres de distància.

Justament perquè no confonc l’elecció de l’arenyenc de l’any amb les eleccions municipals, sé en quines he de participar i en quines no.

No estic d’acord amb l’arenyenc de l’any –reconeixement fet des de la “independència política” i des de la llibertat econòmica” – però tampoc, com vaig dir, amb els fills predilectes i adoptius i l’esportista de l’any – de caire municipal- .

Cada dia al matí quan surto al carrer amb trobo amb els veritables arenyencs de l’any. Persones que van a la feina de bon matí i que quan arriben fets caldo a casa agafen els seus fills i els porten a fer esport a algun club arenyenc, o van a reunir-se a la seva entitat per preparar alguna activitat cultural, social o de qualsevol altre àmbit. I ho fan sense esperar res a canvi, pel sol fet de col•laborar en la millora de la seva comunitat. No els calen premis, ni els demanen, ni els volen.

Digueu-me en que variarà la vida cultural/social/esportiva... de la nostra població l’endemà de la elecció de l’Arenyenc de l’Any? En res. Per mi, i per molts voluntaris que surten de casa i no es queden al sofà mirant “A tu lado”, el més important, no sé si ho vaig aprendre amb la Paquita o al Cau, és participar i no pas guanyar. El dia que el Seràfics desaparegui, els del bàsquet deixin d’encistellar, els de l’AFA deixin de fotografiar, l’Aixa i la Coral l’Esperança deixin de cantar... i anem perden activitat vital, això si que afectarà la identitat i qualitat com a poble. I llavors de què ens serviran els reconeixements personals?

Avui mana el PSC i tots els treballadors municipals són socialistes, avui manen els Convergents i tots són de dretes. Molt simple, no? A mi el que em posa en alerta i em sembla perillós o molt perillós és que les persones de les entitats, de la “independència política”, no es dediquin a fer més pressió (amb redbull o sense) perquè els polítics siguin més participatius i no tirin pel dret sense mirar el que passa al seu voltant.

No crec que doni cap “vidilla” un premi més o un premi menys, però si donaria trempera trobar-se més sovint amb iniciatives municipals, o no, que donessin una sacsejada a la vida associativa d’aquesta població. Cal que els governs municipals es treguin la palla dels ulls i comencin a entendre que la política emana dels ciutadans i no només d’ells. Cal però també que les entitats, associacions, col•lectius i societat civil es mogui, diguin prou i responguin amb activitats que generin entusiasme. El mitjans de comunicació, evidentment, també hi han de participar.

Ho sento, no volia aixafar cap proposta, tot i això, no m’he convençut i el dia 17 no vindré a votar. Alguns els agrada les corbates i a altres no!

I per cert “Ladran, ladran i ladran, luego cabalgo”.

Nota- uff, estic content que ningú hagi agafat la idea de la Creu de Sant Roc, no ho podria suportar.

Enric Sierra

Des de el carinyo...

Enviat per Enric Sierra el Dll, 12/02/2007 - 18:42

Des de el carinyo, et dic que en algunes coses que dius estic d'acord i en d'altres hi discrepo. És bonic fer-ho i que no et passi com l'Oleguer a qui el castiguen per parlar. Així que endavant les atxes! I seguirem fent l'arenyenc de l'any per molts anys.

Per cert, a mi no m'agraden i m'han agradat mai les corbates. Aquí ho podeu llegir, per no fer-me pesat.

Bon Carnaval!!! (que em sembla que d'aquest se'n tornarà a parlar)

Enric

Francesc Castell

El mal, apreciat Enric Pera,

Enviat per Francesc Castell el Dll, 12/02/2007 - 23:55

El mal, apreciat Enric Pera, és que Arenys tampoc canviarà gaire a partir del 27 de maig.

He quedat sobtat i perplex al llegir el teu comentari.
Si fa quasi 20 anys haguéssim tingut aquesta mateixa actitud que la que tu ara tens, els de la Comissió de Festes per tirar endavant idees i iniciatives...¿creus que ara tindríem el Concurs d’Arrossos, el Festival de Jazz,...? Aquestes i d’altres moltes propostes que llavors es van gestar. I tu ho saps perquè en formaves part. Amb entusiasme; cosa que ara ens manca a la majoria.

Crec que ha de ser precisament el tècnic de cultura l’últim en criticar iniciatives que surten de la base. Siguin o no més o menys encertades o exitoses. Ja està, per si sol, prou baix de to el panorama perquè, a sobre, ens ho carreguem tot d'antuvi.

Sempre he pensat que en aquest poble (i en molts d’altres), per cadascun que vol fer coses, n’hi ha cinquanta, trinxerats, que no fan més que tirar-li pedres.

Amb bona voluntat,

Francesc Castell