tren del centenari
Enviat per sabaterdevell el
L´any 1848 va inaugurar la linea de Barcelona a Mataró. Aquí el veiem sortint del túnel de Caldetes, en un viatge promocional, el dia 23 de setembre de 1982.
Enviat per sabaterdevell el
L´any 1848 va inaugurar la linea de Barcelona a Mataró. Aquí el veiem sortint del túnel de Caldetes, en un viatge promocional, el dia 23 de setembre de 1982.
Comentaris
La via ferrea es va obrir al
Enviat per eduard el Dll, 09/04/2007 - 18:20
La via ferrea es va obrir al públic, amb el nom de "Camino de Hierro de Barcelona a Mataro", la primera maquina de tren de la peninsula es deia "Primera Española". El tram de Mataro a Arenys, es va inagurar el 10 d'octubre de 1856, i la maquina de tren es deia "Arenys". El tunel de la foto era conegut amb el nom del "Sapì" o "Arenys", en el seu moment va costar 15,000 duros.
Salut
Camino de Hierro de Barcelona a Mataro y Viceversa
Enviat per @oriolferran el Dll, 09/04/2007 - 21:36
Al llegir el nom de la companyia que va fer la línia de Barcelona a Mataró he recordat que acabava amb el nom de 'viceversa', sempre m'ha fet gràcia aquest detall :-)
He trobat un parell d'enllaços sobre la història del ferrocarril:
- a la Viquipèdia:Història del ferrocarril a Catalunya i Miquel Biada
- Cercle Històric Miquel Biada
www.arenyautes.cat/pau-i-bits
De " trenc dal santenario", res!!
Enviat per xavibosch el Dll, 09/04/2007 - 22:09
De " trenc dal santenario", res!!...Es el reforç que han posat per millorar el servei a la linia de rodalies!!!
Comentaris oportunistes apart, només dir-te gràcies sabaterdevell per compartir amb tots aquestes afotus!!!
...no en tindràs de cotxes. cotxes dels d'abans dels 80, quan els autos eren autos i no com ara?? gràcies altre cop