EL COTXE ELÈCTIRC GROC: un any després

Ja fa més d'un any que el petit cotxe groc va arribar al nostre poble de Campins, al peu del Montseny. Després de totes les dificultats per trobar-lo, sabíem que era un cotxe amb unes limitacions clares, no corre gaire, te una autonomia limitada.... Malgrat la il·lusió que ens feia i el nostre convenciment ideològic per la tecnologia, la veritat és que no les teníem totes.

És un model Peugeot 106 externament igual que els altres, Les diferencies bàsiques les trobem a l'interior: no te palanca de canvis ni embrague, en el taulell hi ha un indicador de velocitat i un altre indicador del percentatge de la quantitat d'energia que hi ha de reserva a les bateries. Per anar marxa enrere has de prémer un boto. A les baixades el cotxe no gasta es recarrega.

Ara després d'un any i mig ja podem dir que el petit cotxe ha respost a les nostres expectatives, el vehicle surt a treballar cada dia i en total ha fet uns 10.000 Km
Els primers dies anàvem amb por, baixar a Arenys era tota una aventura, inclús havíem arribat a quedar amb un amic que ens vingués a buscar si ens quedàvem a mig camí. Suàvem mirant l'agulla que indica el % de bateria i comptant quantes pujades quedaven per arribar. Una nit vam decidir fer una prova de foc, baixar a la platja a sopar quatre persones adultes. A l'anada anàvem relaxats no hi ha problema però a la tornada en els revolts de Collsacreu jo no treia l'ull de l'agulla. El cotxe però va superar la prova.

Des d'aquell dia vam anar agafant confiança. Ara aquest tema ja no ens preocupa, mirant l'indicador de la reserva podem calcular quants km. podem fer. És molt curiós pujar fins a Santa Fé des de casa, 18 km de pujada gastar una bona part de la bateria però sabent que en la baixada recuperarem una tercera part de la despesa. Inclús podem arribar fins a Sant Marçal , gastant quasi tota la bateria, ja que a la baixada no hi ha despesa.

No ens hem quedat cap dia al mig de la carretera, però si que ens ha passat no poder fer serir el cotxe per no haver-lo carregat la nit abans. El cotxe et fa programar que faràs. Si et despistes has de canviar de plans.

Hem notat la curiositat dels amics i d'altres persones que s'han apropat per demanar informació, hem deixat provar el cotxe a tothom qui ens ho ha demanat. De vegades al carrer hem notat com algú se'ns queda mirant i diu amb veu alta: -“No fa soroll”
L' última anècdota va passar una de les nits de la festa major, en sortir del ball un grup nois molt joves es va adonar que era un cotxe diferent, primer reien però quan un d'ells va dir que era un cotxe elèctric, es van apropar i ens van fer un munt de preguntes molt encuriosits.

Cal tenir present que és un cotxe dissenyat per un entorn urbà. El consum encara podria ser més baix en un terreny pla sense els desnivells característics del nostre poble. Les dades mostren clarament les característiques del cotxe:

Fer 100 quilòmetres ens costa 1,7 €,
La carrega pot tadar entre 5 i 9 hores depenent de l'estat de les bateries.
Podem fer 95 km sense recarregar bateries però la mitjana habitual és de 65km.
Velocitat està limitada a 90 km hora, per evitar una descarrega sobtada de les bateries.

El més de maig va participar en una etapa del ralli solar que organitza l'associació vol tour, la pluja va deslluir l'acte i l'etapa va ser neutralitzada però va ser un dia de germanor per conèixer altres experiències de vehicles propulsats sense gasoil.
Aquest cotxe va ser fabricat fa 10 anys, sabem que la tecnologia ha avançat i que hi ha al mercat cotxes elèctrics que permeten anar a 120 Km/h i amb una autonomia de 130 km.
Aquest any que han pujat tant els carburants s'agraix no haver

Àngels Vila

Afegeix un comentari nou