tigre de bengala

El tigre de Bengala habita a l'Índia, Nepal, Bangla Desh, Bhutan, Myanmar i Xina (a la regió meridional del Tibet). És la subespècie més nombrosa i coneguda del tigre
Té el pelatge taronja amb ratlles negres i es corpulent. És ferotge i sense pietat. Té una cua i quatre
Els tigres de Bengala són carnívors i cacen des de galls dindis a búfals, passant per tota una gamma de preses que inclou micos, senglars, cérvols i antílops. S'han trobat casos més rars en que els tigres han atacat a cries de rinoceront i elefant, i fins i tot d'individus que van ser capaços de matar i devorar a altres grans carnívors com lleopards i óssos. Molt més rars són els atacs contra humans, encara que fins a fa un segle passaven amb certa freqüència.
Com tots els tigres, són animals solitaris i generalment fugen de la companyia en grups, llevat de les femelles, que viatgen amb les seves criatures en grups de tres o quatre. Els mascles cuiden un terreny on alberguen diverses femelles que seran les quals tindran la seva ventrada i així assoliran passar la seva descendència. Els mascles i les femelles solament s'ajunten durant l'època de reproducció. La majoria de les criatures neixen entre febrer i maig, i després d'una gestació d'entre 98 i 108 dies, parin una ventrada de 1 a 6 cadells (normalment de 2 a 4) de 1,1 kg de pes. L'esperança de vida per als tigres de Bengala mascles és d'entre 10 i 12 anys, mentre que en les femelles és un poc més llarg; no obstant això, els exemplars en captivitat poden arribar a viure fins a 30 anys.

Afegeix un comentari nou