Arenys Indignat pren la plaça

Ahir, 28 de Maig, Arenys Indignat vam fer el nostre primer acte de difusió a la Plaça de l’Esglèsia. La idea principal era donar-nos a conèixer al poble d’una manera lúdica però emtent, sempre, les diferents consignes dels Indignats. Aquí us deixem una mostra de les imatges més representatives de la tarda.

5 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

esperanceta

EL 15 M ESPANYOL

Enviat per esperanceta el Dg, 29/05/2011 - 23:31

El 15 M espanyol, no és el mateix que la moguda en els països musulmans, ja que aquests lluiten pel principi fonamental que és LA DEMOCRÀCIA, que els és negada i que desitgem que tinguin molt èxit.
Aquí gaudim de democràcia des de fa 33 anys. Sí que va ser iniciada amb arranjaments per la pressió de les Forces fàctiques, i el Rei, imposat sense cap consulta, se li van fer jurar les "Lleis Fonamentals del Moviment Franquista". És cert que tenim una democràcia coixa des de l'inici, i malalta per desvirtuar sistemàticament l'autèntic valor de cada paraula, i algun personatge que s'ha aprofitat de la política, sense escrúpols i sense sentit d'estat, enfrontant a diferents comunitats.
Democràcia real, directa, participativa, SÍ. Però NO d'altre manera, perquè donaríem entrada a la llei del més fort, al grup d'interessos més fort, així es podria establir qualsevol mena de dictadura.
SÍ a la democràcia real i participativa, amb debats i amb propostes assumibles, però amb partits, urnes i vots, començant per l'exigència d'ètica personal, respecte als valors universals, i no pretendre aconseguir-ho per la cúpula, sinó per la base, per la moral de cadascun i exercint responsablement el dret a votar.
Si el país va malament, és perquè entre tots ho hem consentit, i ens ha anat bé fins que ara a molts ens han tocat la butxaca per poder viure dignament, tenim el que ens hem merescut, els que estan a dalt no són millors ni pitjors , són el reflexa del que la nostra moral els ha permès.
La participació és imprescindible, acabar amb el 43% d'absentisme, i la necessitat d'un partit amb idees clares i verídiques, per poder canviar democràticament amb urnes, vots i participació. Tota la resta és ficció.
Una cosa que no m'agrada és el patriotisme light, doncs formem part d'un poble, d'una nació i d'unes realitats i necessitats molt concretes, i per Barcelona he vist coses molt estranyes, tant estranyes com molta manipulació de caire falangista espanyolista. DEMOCRÀCIA REAL, SÍ, també per les urnes, la participació i el compromís, de tot el demés en pot sorgir qualsevol mena de dictadura comunista o feixista.

arenysindignat

Estic d'acord amb tu que el

Enviat per arenysindignat el Dm, 31/05/2011 - 16:19

Estic d'acord amb tu que el moviment del 15-M no es pot comprarar amb les revoltes que actualment hi ha als països musulmans. Com molt bé has apuntat aquestes revoltes lluiten per assolir una democràcia davant la pressió d'una dictadura. Es força curiós que s'hagi equiparat el moviment 15-M a les revoltes musulmanes, però sota el meu parer els mitjans informatius moltes vegades exageren o deformen la realitat, a vegades les dues coses alhora i tot. Pel que fa al cas, no crec que ningú amb dos dits de seny equipari les dues revoltes ja que són de caire ben diferent.
Alhora també crec que aquesta crisi, que ha estat el detonant del moviment 15-M, és el colofó final de polítiques d'expansió, completament irreals, massa supeditades al poder del neolliberalisme. I el més trist és que era perfectament previsible. Si bé fa 33 anys que estem en democràcia, el poder cada vegada s'ha anat lligant més al mercat i deslligant del poble, fet que ha generat descontentament i abstensió, la pitjor enemiga de la democràcia.
Votar és important, si. El poble ha de tenir dret a vot, però també ha de tenir dret a manifestar-se i a ser escoltat, no hem de ser hipòcrites. Nosaltres anem a votar per escollir un REPRESENTANT, i si subratllo aquesta paraula es perqué moltes vegades és mal entesa. Els partits tenen el seu programa, amb el qual tu hi pots estar més o menys d'acord i votar en conseqüència. Però els programes no són inamobibles ni meres transaccions que tenen com a objectiu el vot del poble. Si existeix el dret real a manifestar-se no és per tenir-nos distrets amb quatre pancartetes, sinó per a ser escoltats. És aquí on nosaltres volem intervenir.
La democràcia és, ara per ara, el millor sistema que hi ha. Evidentment nosaltres no tenim una formula màgica amb un nou sistema fantàstic, però si que tenim ganes de millorar el sistema actual, donant més pes a la participació del poble i al seu benestar, no en el sentit de tenir-lo adormit i presa dels objectes* sinó en el fet que el poble pugui tenir garantits uns mínims drets d'educació, sanitat, llibertat d'actuació, pels quals si no hi lluitem acabaran desapareixent.

* Erich Fromm critíca l'home-màquina en el seu llibre "La vida autentica". Creu que l'estat del benestar ha donat a l'home el seu mal més gran, els objectes amb els quals l'home d'identifica i els quals l'acaben de deshumanitzar. És això el que s'hauria de rebutjar, una societat del benestar no és tenir més sinó reconèixer la qualitat dels drets humans i promocionar la realització de tot home i dona...

esperanceta

US FELICITO!

Enviat per esperanceta el Dm, 31/05/2011 - 23:13

US FELICITO!, LA VOSTRA MOGUDA SEGUR QUE AFINARÀ LA CONSCIÈNCIA DE MOLTS. Una cosa és certa, que treballant amb fe vers un ideal, amb constància i tenacitat i amb ganes de de fer-ho bé, trionfareu. FELICITATS!

arenysindignat

Gràcies!

Enviat per arenysindignat el Dc, 01/06/2011 - 21:40

Moltes gràcies, a vegades costa engegar l'engranatge però esperem aconseguir-ho. I si no canviem si més no reflexionarem!

esperanceta

sense defallir!

Enviat per esperanceta el Dij, 02/06/2011 - 00:13

endavant!

i ara aquesta i després en vindrà una altra