FotoDenúncia (articles a destemps)

Bon dia,

Un any més, torno a veure com els criteris comercials van per davant dels lògics. Fa molt poc (finals d'octubre) vaig advertir en un centre comercial que ya s'oferien torrons de cara al Nadal. Aquesta pràctica sempre l'he trobada incoherent perquè es procura vendre sense escrúpols; sense ajustar-se a dates a les quals pertany el producte. Oferir torrons a finals d'octubre, quan encara manquen dos mesos per les festes en les quals es consumeix, em provoca més desinterès que no pas al contrari, fins i tot diria que un rebuig al comerciant. Tant és així que ja fou un motiu d'un article que vaig publicar a l'Ametlla el desembre del 2008 (http://synera99.webcindario.com/Articles/20081121%20Ametlla%20Nadal%20em...).

Paradoxalment, aquest comerç fins i tot ha barrejat el producte típic de finals d'octubre, com ho són els panellets, amb els extemporanis torrons, com podreu veure a la fotografia.

Considero que és aquesta una pràctica indesitjable que no ajuda gens a potenciar les tradicions, ans al contrari, les perjudica perquè les vicia.

Al comerç, com a tantes coses a la vida, no tot s'hi val.

 

3 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

estudi de mercat

Crec que el mètodes d'estudis

Enviat per estudi de mercat el Dv, 02/11/2012 - 09:22

Crec que el mètodes d'estudis de mercats serveixen exactament per estudiar això.

Si és una gran superfície segur que ho té calculat. Si és un petit comerciant probablement la compra anticipada va acompanyada d'un descompte i la falta d'espai de magatzem el fan col·locar el producte als lineals.

Tenir un negoci suposa intentar guanyar diners i intentar tirar endavant.

Potser un dia aquest mateix negoci decideix deixar de vendre panallets doncs no el surt a compte. Aleshores li demanarem que compleixi les tradicions i que perdi diners fins a tancar?

Synera99

Discrepo lleugerament sobre

Enviat per Synera99 el Dv, 02/11/2012 - 10:22

Discrepo lleugerament sobre el comentari del lector anterior. Com deia en el meu article, penso que no tot s'hi val. El comerciant ha de procurar fer negoci, és clar, i com diu el lector ha de tirar endavant, però penso que caldria mantenint un criteri d'ordre i una mena de respecte per les tradicions, que tot plegat poden reforçar la imatge. De fet, ja no trobo be que, per exemple, es vengui fruita i verdura de tota classe tot l'any. M'inclinaria per consumir aquells aliments que "toquen" segons temporada. Pagar-los molt cars (i de menys qualitat) perquè són fora de temps no em motiva, car és un criteri subjectiu. Personalment, si veig productes massa extemporanis el primer que em ve al cap és que són de l'any passat, i que se'ls volen treure de sobre. Si el comerciant no vol vendre productes tradicionals és evident que ningú no li retraurà; serà molt lliure de fer o no negoci amb ells; no és exigible, és clar. La llei de l'oferta i la demanda s'ocuparà d'això.
La meva FotoDenúncia és, simplement, una reflexió personal sobre un concepte que no trobo el seu encaix.

jordi

Realment ho fan per criteris

Enviat per jordi el Dc, 21/11/2012 - 14:23

Realment ho fan per criteris comercials. Un super ho te tot molt estudiat.

Ja m'agradaria a mi que cada cosa es venes la temporada que toca, pero si ja no es fa amb la fruita com ho han de fer amb la resta de coses.

No se si vas mirar be el producate i el preu, pero de ben segur eren "ofertes". Jo crec que el que s'hauria de fer primer es limitar l'etiquetatge que es posa. Un torro de xixona de primera a 0.99€ no pot ser gaire de primera o be la nomenglatura no la tenim gaire ben establerta, no?

A nivell comercial es normal provocar el consum i no esperar a que vinguin a buscar-ho i els supers i grans cadenes o centres comercials ho tenen molt i molt clar i amb equips pensants sols pel tema (marqueting i merxandasing). No hi ha llums de Nadal a aquests llocs a principis de Novembre (i coincideix amb l'aparicio dels articles tradicionals de Nadal).

Aixo, de ben segur, ja no canviara mai ens agradi o no.