Un Govern Municipal aturat en el passat

Us transcric el text que figura al web municipal del nostre Ajuntament, referent a ADMINISTRACIÓ GENERAL. Us recordo que portem dos anys de mandat des de les eleccions de 2015. Ho dic perquè us fixeu els anys de referència del text que us transcric. Per cert, la promesa d'ara fa un any del regidor que en té competències, que hi hauria servei d'atenció ciutadana en horari de tardes, sabeu si ja s'ha posat en marxa?

Aquest el text, que recordo molt bé del meu pas per l'Ajuntament el mandat 2007-2011:

 

ADMINISTRACIÓ GENERAL

Un dels grans objectius i alhora repte d´aquest mandat ha estat el de posar ordre en l´organització administrativa de l´Ajuntament. La incorporació de noves tecnologies, l´ampliació dels serveis competencials i el creixement de la mateixa dinàmica administrativa fa que els procediments quedin obsolets i es faci necessària una nova organització.

La Regidoria d´Administració General va assumir l´encàrrec de modernitzar l´administració local, incorporar les tecnologies i instruments necessaris per aconseguir un servei eficaç i eficient, que donés resposta a totes les necessitats de la ciutadania.

El creixement de la població comporta més necessitats de serveis i això no sempre ha de representar increments de costos sinó que cal reestructurar l´administració per aconseguir-ne una rendibilització.

L´any 2008 la Regidoria va posar en marxa l´Oficina d´Atenció Ciutadana (OAC) amb horaris d´atenció més amplis i amb més prestacions de serveis, per estalviar viatges als vilatans i compaginar-ho amb els horaris de treball. Paral·lelament, s´ha incorporat serveis telemàtics per a la tramitació administrativa, de manera que cada vegada es faci menys necessari acostar-se a l´Ajuntament. Amb l´entrada de l´any 2010 es produeix un increment important dels tràmits que es poden fer des de casa, a través d'Internet.

D'altra banda, s'han acabat les obres d´adaptació del nou espai de l´Arxiu Municipal i s´ha iniciat els treballs d´informatització de l´Arxiu, que portava molts anys endarrerit, la qual cosa facilita la tasca administrativa de l´Ajuntament.

Paral·lelament s´ha creat i posat en marxa el Servei de Recursos Humans i Organització, imprescindible per a una empresa amb més de dos-cents treballadors, i amb la voluntat de tancar el procés de Valoració dels Llocs de Treball, optimitzar els recursos en la definició d´una plantilla i organigrama efectius, i elaborar un nou conveni col·lectiu dels treballadors.

El Govern Municipal vol convertir l´administració local en un servei amable, eficaç i ampli al servei de les persones.

Afegeix un comentari nou