arenyautes.cat
Publicat el arenyautes.cat (http://arenyautes.cat)

Inici > Flors boniques a llocs estranys

Flors boniques a llocs estranys

Enviat per enricbadosa el Dm, 15/03/2011 - 19:05

violer.jpg

violer2.jpg [1]

El violer o violer bord (Matthiola incana) és una espècie que creix espontàniament a parets, penyals, barrancs i murs de Girona, Barcelona, Tarragona, Mallorca, Menorca i Eivissa. A Arenys està present només a les roques del Lluc i a la punta del Canyadell.

Sembla que és autòctona de la zona del Tirré i d'algunes localitats costaneres catalanes. En el cas de la població d'Arenys no està massa clar el seu orígen, si és natural, o són individus naturalitzats de plantes de jardí, que per la bellesa de la seva floració és molt utilitzada en jardineria.

Floreix del febrer al juliol i com totes les crucíferes (família dels naps i cols), té quatre pètals i sis estams.

No n'hi ha massa individus, en prou feines una desena, pel que mereixeria una protecció per part de la administració municipal, i procurar que la seva població augmentés cap a les tant malmeses penyes arenyenques, plenes de plantes invasores al·lòctones.

PUBLICITAT

_simpelads_load('.simpleads-1439', 1439, 4);

URL d'origen: http://arenyautes.cat/content/flors-boniques-llocs-estranys

Enllaços
[1] http://arenyautes.cat/sites/default/files/images/violer2.jpg