Crònica del VIA del Ple municipal

Aquest es podria considerar com el primer ple realment funcional d’aquesta legislatura i s’ha començat a veure una mica el tarannà del govern municipal i el dels tres grups municipals que estem a l’oposició, sobretot en quant a l’actitud.
.
Ahir es van portar molts punts per a la seva aprovació, però això no treu que fos un ple municipal bastant ràpid, ja que molts d’aquests punts de l’ordre del dia eren de pur tràmit.
.
Cal destacar que es modifica el contracte de gestió indirecta del servei públic municipal “Escola Bressol” que permetrà incrementar el nombre d’alumnes per als dos propers cursos, tot després de les obres d’ampliació dels mòduls que actualment serveixen com a equipament per a dur a terme aquesta activitat docent.
.
Des del grup del VIA vam demanar al regidor d’educació que comencin a buscar lloc per a ubicar la futura escola bressol, iniciïn la redacció del projecte constructiu i posin fil a l’agulla per a que l’escola bressol sigui una realitat definitiva, amb un equipament definitiu i no provisional. Espero que serà un dels principals objectius del nou govern municipal.
.
Un altre tema que considero important és la fixació de dotació econòmica als grups polítics i regidors. En aquest punt, previ al ple, l’Interventor ens va suggerir que consensuem entre tots els grups municipals unes dotacions econòmiques més adequades a la realitat i a la responsabilitat de cadascú, cosa que vaig fer-ne menció en el ple emplaçant al govern a fer-ho. No sé quina predisposició tindran.
.
Sobre l’establiment de dedicació exclusiva del regidor d’urbanisme, obres i serveis i medi ambient, així com també la creació de dos càrrecs de confiança més respecte a la passada legislatura, des del VIA pensem que ara és massa d’hora per a poder fer una valoració sobre repartiment de responsabilitats, creació de nous llocs de treball de confiança i fins i tot sous. Això ja veurem si és correcte i funcional d’aquí a uns mesos i podrem dir el que pensem.
.
També vam felicitar a Intervenció Municipal per la bona feina feta en la revisió de les quotes que l’ajuntament paga pel funcionament de la deixalleria que tenim mancomunada amb Arenys de Munt, ja que revisant els anys 2004, 2005 i 2006 recuperem poc més de 100.000 € que ens podran servir per a altres coses.
.
Es va aprovar la signatura d’un afegit al contracte amb l’ACA per a la inversió de les obres de canalització de Pau Costa, ja que l’odre de pagaments s’havia desfassat degut al retard amb l’inici i execució de les mateixes. En nom del VIA vaig aprofitar per demanar al govern municipal que ens deixi participar en el seguiment de la mateixa per poder suggerir i aportar, cosa que se’ns va comunicar que així serà. Ja es veurà.
.
Per altra banda, en el torn de precs i preguntes vam demanar al govern que instal·li una barana de protecció entre la pineda que hi ha a prop del Maricel i el rial de Sa Clavella. Se’ns va respondre que ho parlarien amb el patronat del Parc de Lourdes per fer-ho.
.
També vam demanar que es controli la salubritat de les guinguetes de les platges, així com també es mantingui el mobiliari, passeres, bancs i dutxes, ja que últimament està bastant deixat. Al final del ple vaig entregar-li algunes fotografies al regidor. Espero que hi posin fil a l’agulla abans d’acabar amb la temporada de bany.
.
Un altre prec que vam fer és la necessitat per motius d’acció i no tant d’assitència de la creació de la regidoria de la Gent Gran, de la mateixa manera que ara hi ha la regidoria de la Dona o la d’infància i Joventut. Pel que es va veure no estan per la labor de fer-ho, cosa que ho lamento.
.
Vam demanar que en la propera reunió que han demanat tenir amb l’ACA els insisteixin amb la necessitat que la Generalitat construeixi una Depuradora per a les poblacions de Caldes, de St. Vicenç i de St. Andreu. Això milloraria considerablement la qualitat de les nostres aigües que venen degut al vent a les correncs cap a Arenys sense haver estat tractades i són vessades directament al mar des de la xarxa de clavegueram. El govern ens va enunciar tot un seguit de temes que volen tractar amb l’ACA però no ens van respondre sobre el nostre prec.
.
En el torn de preguntes, vam preguntar al govern si tenien conveniat amb els promotors de l’Avda. Catalunya, al rial de les Canalies, una part del finançament de les obres d’urbanització del que serà l’inici de la futura ronda de Llevant fins a Portimar II. L’anterior govern havia dit que les obres s’iniciarien a finals del 2006 i no en sabíem res de res. El govern va respondre que no hi havia cap conveni signat però aquesta actuació és prioritària per a ells. També per a nosaltres, per la qual cosa espero que ho encaminin aviat.
.
Vam preguntar al govern quan tenien pensat posar en marxa el servei de registre municipal per les tardes i si també ho farien amb el sistema “on line”, per internet. El regidor va respondre que ho farien durant l’any 2008, cosa que ho celebro, encara que no entenc per què no es pot fer abans.
.
També vam preguntar sobre la figura del funcionari “buscador de subvencions”, no només per a l’ajuntament, sinó també per als vilatants. Se’ns va respondre que aquesta figura ja existeix. Jo crec que si existeix cal potenciar-la molt més, ja que s’ha pogut veure que s’han perdut forces subvencions durant aquests últims quatre anys.
.
Un tema que ens preocupa són els vessaments d’olis i bateries per part de negocis i establiments sense que aquests en puguin enviar a tractar a nivell de residus. Vam preguntar al govern si es fa alguna actuació de control i si eren coneixedors de si funciona algun sistema de control i eliminació d’aquests tipus de residus. El govern va respondre que això caldrà concretar-ho de comú acord entre tots els grups municipals quan tirem endavant al el sistema de recollida selectiva que s’haurà d’implantar. A veure doncs quan comencem a parlar-ne...
.
La última pregunta anava dirigida al govern i arran d’aquesta i de retruc a l’anterior regidor de governacio, ja que a la zona de l’Ajup se’ns va comunicar que es produeixen vessaments de derivats del petroli cap a la xarxa de clavegueram, la qual rep el nostre municipi. Jo personalment ho vaig comunicar al govern municipal al dia següent de rebre aquesta comunicació (1 de juliol) i com que no en saviem res al respecte vam preguntar si s’havia fet alguna cosa al respecte. El regidor ens va respondre que ell ho va comunicar a l’alcalde, que i ho havien comunicat a l’alcalde d’Arenys de Munt. A veure si a partir d’aquí això no torna a passar, almenys si s’ha fet alguna cosa més.
.
Per altra banda, l’anterior regidor de governació que viu a la zona ens va dir que ell no en sabia res, cosa que no quadra amb el que la oient de ràdio Arenys que a micròfon tancat ens va dir.
.
Bon estiu polític i que el govern no faci masses vacances que de feina n’hi ha molta. I si no se’n veu capaç el VIA està a la seva disposició per anar donant empentetes.

4 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

isabel

Felicitats!

Enviat per isabel el Dij, 26/07/2007 - 18:39

Hola Lluís!

Et felicito per la crònica. M'ha agradat conéixer la teva opinió i visió de la sessió plenària d'ahir. Seria interessant que els polítics fessin les seves cròniques i ens expliquessin la seva visió. Espero que continuis amb la iniciativa ... de moment ja sou dos els que ens oferiu aquesta possibilitat, tu i en Xavier, algún carrec electe més s'apunta?

Una abraçada!

Isabel

rafel

Gràcies

Enviat per rafel el Dij, 26/07/2007 - 22:01

Lluís,

molt interessant aquest apunt al teu bloc. M'ha anat molt bé aquest extens article per posar-me al dia del que va passar al ple.

Aprofito per felicitar-te també per la resta d'apunts.

a&b!
Rafel

@oriolferran

Algunes correccions, per evitar confusions.

Enviat per @oriolferran el Dv, 27/07/2007 - 00:27

Intentaré ser breu i seguiré l'ordre del teu escrit

Quan et refereixes a: "l’Interventor ens va suggerir que consensuem entre tots els grups municipals unes dotacions econòmiques més adequades a la realitat i a la responsabilitat de cadascú", ell ho deia respecte la legalitat o el concepte pel que es fan aquesta pagaments, no pas a cap si eren adequats econòmicament a les responsabilitats.

De la revisió de preus de la deixalleria, dir que l'estalvi és de 30.000 euros (que també està molt bé)

Respecte a la barana del Rial de sa Clavella: "Se’ns va respondre que ho parlarien amb el patronat del Parc de Lourdes per fer-ho", perque és l'organisme titular del parc.

Respecte al registre municipal per les tardes i en línia: "El regidor va respondre que ho farien durant l’any 2008, cosa que ho celebro, encara que no entenc per què no es pot fer abans", el regidor ho va dir clarament, per motius de pressupost.

I dels presumptes abocaments a l'Ajup: "Jo personalment ho vaig comunicar al govern municipal al dia següent de rebre aquesta comunicació (1 de juliol)". En lloc d'esperar tres setmanes a preguntar-ho al ple municipal, possiblement hauria estat més responsable denunciar-ho a la Fiscalia.

M'he estalviat de comentar les opinions personals i afegitons que acompanyen a cada comentari.

Oriol Ferran
www.arenyautes.cat/pau-i-bits

Lluís Blanchar

Algunes correccions de les correccions

Enviat per Lluís Blanchar el Dv, 27/07/2007 - 09:08

Oriol.

Crec que vas errat, ja que l'estalvi de la revisió de preus de la deixalleria és de més de 30.000 € per cada any; 2004, 2005 i 2006, per la qual cosa sobrepassa els 100.000 €.
Mira't l'expedient encara que no sigui de la teva àrea.

Per altra banda jo sóc regidor de l'Ajuntament a l'oposició i tinc comunicació d'algú, sense que m'aporti probes. La meva feina era comunicar-ho immediatament al govern municipal a través del regidor de Medi Ambient, i això és el que vaig fer, per tal que fos el govern municipal qui actués. Si jo veig un delicte evidentment que el denuncio, però no puc anar a la fiscalia a presentar una denúncia si no en tinc proves. Si us plau...!

Si de cas, el Govern hauria d'haver fet immediatament la trucada a l'Ajuntament d'Arenys de Munt i si ho considerés fer la denúncia a la fiscalia. Encara que estigui a l'oposició no puc passar per davant de l'Alcalde.

Per què jo he d'anar a la fiscalia de Medi Ambient i el govern municipal no? Has de reconèixer que aquí heu patinat, ja que no us esperàveu que l'Alcalde d'Arenys de Munt diria que el vau trucar a la tarda del dimecres 25, just després de rebre els precs i les preguntes del Ple.

No m'explico el per què no ho vau fer després de conèixer la notícia a través meu el 2 de juliol en comptes del 25; 23 dies després i perquè havíeu de respondre a una pregunta plenària formulada pel VIA.

Àpali!

Lluís Blanchar