El ple municipal d’Octubre.
Enviat per Lluís Blanchar el
De nou un ple Extraordinari. Aquest plenari municipal va ser més curt del que tothom podia preveure. Val a dir que des del passat mes de Juny no s’ha celebrat cap Ple Municipal Ordinari, per la qual cosa, tot i que el mateix Govern diu que no, el ROM o reglament orgànic municipal diu clarament, crec que en el seu article 16è, que les sessions ordinàries s’han de celebrar com a mínim cada dos mesos.
Doncs bé, de moment ja en portem quatre.
El govern va portar per a la seva aprovació un total de 8 punts, però finalment tres d’ells van ser retirats pels motius que més endavant comentaré.
El primer punt de l’ordre del dia va ser l’Aprovació de les actes de les sessions de data 24 de setembre de 2008.
Aquestes es van aprovar amb el vot d’abstenció del PP, que considerava, i penso que amb raó, que no són formes entregar-nos les actes el mateix dia pel matí per correu electrònic i en ma a la mateixa Junta de Portaveus; dues hores abans del plenari.
El segon punt va ser la Presa de possessió del càrrec de regidora per part de l’Asum Balliu, després de la dimissió de l’Oriol Ferran (ICV) en el ple anterior.
Aquest punt no es portava a votació i simplement es feia la comprovació de declaració de bens i jurament o prometença del càrrec.
El tercer punt de l’odre del dia va ser l’Aprovació d’una ordenança reguladora de la implantació d’usos comercials. Aquesta ordenança va ser votada amb el nostre vot favorable, el vot en contra del PP i l’abstenció de CiU.
Des del nostre punt de vista, plantejar una ordenança d’aquest tipus és millor que fer-ho per mitjà d’una modificació puntual del pla general, atès que ens permet fer retocs o modificacions se es veu que alguna cosa no acaba de funcionar.
Des del nostre punt de vista varem celebra que el Govern acceptés la incorporació d’un afegit en el qual es diu que les Empreses de Treball Temporal que ocupin les plantes baixes poden quedar eximides de restricció sempre i quan dediquin un mínim de la seva superfície útil a activitats de formació i de reciclatge professional .
Això mateix creiem que s’hauria d’aplicar als Consultoris Mèdics, els quals només tenen com a excepció de l’aplicació de restricció que es destini un mínim del 40% de la seva superfície útil a l’exposició i venda de productes i no concretar-ho com a les ETT.
El el cas dels Despatxos professionals també creiem que s’hauria d’aplicar aquesta excempció, però el govern tampoc ens va fer cas.
Una altra qüestió és que la restricció parcial funciona si hi ha dues activitats fredes a una distància inferior a 50 metres. Des del VIA entenem que aquesta és una restricció massa dura i potser s’hauria d’haver fer si les activitats (fredes) eren les matèixes.
De totes formes varem votar a favor atès que el regidor va recollir el nostre prec de fer un seguiment exhaustiu, sobretot a través del Consell de Promoció Econòmica, per tal de fer tants retocs com faci falta per tal de que l’efecte d’aquesta ordenança sigui positiu i sumi i no pas negatiu i afecti la dinamització del que anomenem Arenys, Centre Comercial.
Tal i com he dit abans, els punts 4, 5 i 6 van ser retirats del ple, tot i no tenir la confirmació definitiva per part del govern fins el moment en el que tocava tractar aquests punts.
Aquests punts eren relacionats amb l’Adquisició del Convent de les Clarisses i des de l’Oposició varem demanar que el govern ens deixés una mica més de temps per treballar tota la informació obtinguda, de la qual una sèrie de documentació complementària, tot i no ser estrictament obligatòria incorporar-la a l’expedient, des de l’oposició entenem que és bàsica per tal de poder decidir el nostre sentit de vot.
Els tres grups de l’oposició anàvem preparats per si els punt es portaven a consideració o si finalment es retiraven. De fet, també teníem preparada una roda de premsa per després del plenari en el cas en que s’haguessin portar a votació.
Una vegada comunicada la retirada del punt per part del mateix alcalde, en nom dels tres Grups Municipals de l’oposició vaig demanar a l’alcalde que em deixés llegir el que a continuació transcric:
“Parlant en nom dels tres grups municipals de l’oposició, CiU, PPC i VIA celebrem que el Govern Municipal hagi recollit el prec que li hem formulat, i ho agraïm especialment al regidor de Territori, de retirar aquest punt de l’ordre del dia per tal que puguem tenir més temps per a treballar la documentació, amb l’únic objectiu de poder aconseguir el màxim consens polític.
Així mateix, la roda de premsa convocada per al final d’aquest plenari queda anul•lada.”
Aquests punts s’incorporaran a l’ordre del dia del proper ple, de nou extraordinari, del dilluns dia 10 de novembre.
Tot seguit es va portar a aprovació el setè punt en el que es va Aprovar l’informe desfavorable a l’avanç del Pla Parcial de delimitació del sector NP-5 (rial Llarg-Sud).
Aquest punt simplement desestimava una proposta portada pel propietari del sector, que és que es troba al Rial Llarg, per sobre del Caprabo i va ser aprovat per unanimitat.
La meva reflexió va ser que atès que estem treballant les al•legacions del Pla General d’Urbanisme a través d’una comissió de representants dels grups municipals i els tècnics de la casa, demanava que es respectin els acords que s’havien pres en aquestes reunions que han durat gairebé un any i s’ha fet molta feina i sobretot s’ha arribat a un gran consens.
Un consens que pot ser trencat si el govern accepta la trampa que li ha proposat en nombroses ocasions els representant de CiU, el qual, segons ens va informar un membre del govern en Junta de Portaveus, el representant de CiU prefereix no manifestar-se a les reunions i fins i tot no ha assistit a algunes d’elles, perquè jo hi sóc present, i preferiria negociar bilateralment amb el Govern, a fora d’aquesta Comissió o Grup de Treball.
Ara queda clar que en algunes ocasions, com amb el tema Clareses, sóc necessari i en altres com el POUM sóc púrria. I no posaré a CiU en el mateix sac que aquesta persona perquè penso que no seria just. Però si que penso que CiU ha de començar a despertar d’aquesta submissió envers a una persona que està demostrant una actitud bastant lamentable.
Tant de bo el Govern Tripartit Local no s’equivoqui i respecti els acords presos per unanimitat a les reunions de POUM sense acceptar la trampa d’un tercer.
I finalment, tot i que no estava a l’ordre del dia, atès que aquest mes d’Octubre no hi havia ple ordinari, es va preveure formular precs i preguntes.
Nosaltres en portàvem però varem decidir no formular-les fins al proper ple ordinari, això espero, de Novembre.
Comentaris
L'Oriol no ha dimitit, ha
Enviat per El Viejo Topo el Ds, 01/11/2008 - 10:09
L'Oriol no ha dimitit, ha renunciat.
fe d'errades
Enviat per Marc Soler i Colomer el Ds, 01/11/2008 - 20:14
Hola Lluís,
Diria que el darrer punt no es va aprovar per unanimitat. Crec recordar que CiU s'hi va abstenir.
Salutacions
Tens raó. Ja ho he
Enviat per Lluís Blanchar el Dg, 02/11/2008 - 09:29
Tens raó. Ja ho he modificat.
Lluís Blanchar
EN RELACIÓ ALS ACORDS DEL
Enviat per Esperanceta el Dll, 03/11/2008 - 23:26
EN RELACIÓ ALS ACORDS DEL PLA GENERAL D'URBANISME (PGOUM)
Per estudiar una a una, el centenar d'al.legacions presentades a l'aprovació inicial del PGOUM el 27 de Desembre de 2006, el govern del tripartit ha convocat dotze reunions: des del 3 de Març de 2008 al 6 d'Octubre de 2008. Des del 26 de Desembre de 2008 al 31 de Març de 2008-un any i dos mesos-el govern tripartit no va convocar cap reunió!
Des del 3 de Març al 6 d'Octubre han transcorregut set mesos (exceptuant el mes d'Agost), la feina en conjunt ha estat positiva. Si bé, encara que IC·V i VIA que varen formular les mateixes al.legacions, manifesten la seva opinió respecte als continguts de la reunió final del 6 d'Octubre: tot el sector de Llevant, que és clau per al contingut del PGOUM.
En aquest sector hi ha hi ha una zona que va motivar la creació d'una Comissió d'investigació contra CiU, a petició de Lluis Blanchart (regidor no adscrit) PSC, ERC i IC·V al Jutjat. Ni la Comissió ni el Jutjat va assenyalar a CiU com a responsable de res. Nogensmenys CiU no vol manifestar-se sobre aquesta zona fins tinguem garanties de que la nostra opinió no serà causa de propblemes. A data d'avui, CiU no té cap garantia de que això no s'esdevingui,
Pel que fa a les afirmacions del VIA respecte a les persones, són opinions de pati d'escola, l'abaralla. com és sabut, no interessa a ningú, només a qui no sap ni estar-se al govern ni actuar des de l'oposició.
GRUP MUNICIPAL DE CiU
P.D. Aquesta comunicació la signen TOTS els membres del Grup Municipal de CiU
Resposta a CiU
Enviat per Lluís Blanchar el Dc, 05/11/2008 - 12:26
Sobre el POUM, CiU amb tots els seus regidors subscrivint l'escrit manifesta a la llista d'Arenyautes i en aquest apunt del blog que es va muntar una Comissió d'Investigació contra CiU. Això és del tot fals. A més, les regles del joc van ser modificades per part del senyor Alcalde amb l'objectiu de d'enfonsar-me. De fet no se'm va permetre incorporar documentació a l'expedient ni se'm van escoltar les meves peticions d'investigació.
Però no va poder.
Com que no va poder, perquè vaig portar una denúncia al promotor (que no pas a CiU ni al seu líder) que va fer falses acusacions a la mateixa Comissió i que en el jutjat va reconèixer que les acusacions fetes contra mi a la Comissió eren falses, va haver de tarcar-la. Encara em pregunto per què va mentir a la Comissió i va rectificar als Jutjats.
I a què ve tot això? Qui ha encés la flama? Per què ho fa CiU? Perque no hem anat amb ells amb el tema Clarisses? No interessa fer front comú tota l'oposició? De cara a la galeria potser sí, però ara queda ben clar que internament no. Potser els convergents no entendrien res.
I per cert, per estar a un govern fent el titella i dient amén a tot no val la pena estar-hi, i a l'oposició de moment ho estem portant força bé, i sobretot ACTUEM i proposem, no destruïm. Més val no saver estar a un govern que estar-hi submís.
Abans de criticar els demés potser valdria la pena valorar el que un mateix està fent i com ho està fent. Veig que la bilis continua sortint. No, si al final hi haurà atac de feridura... No es pot criticar el que fan els demés pel fet de no ser un projecte o una iniciativa pròpia. Els que govenrnen ho poden fer més bé o més malament, però això no vol dir que tot el que facin o tot el que proposin estigui mal fet.
No existeix la perfecció...toquem de peus a terra tots plegats i reconeguem les nostres virtuds, però també els nostres defectes.
Jo flipo amb això, i per això mato el tema...a no ser que es continüi amb les provocacions.
Lluís Blanchar