Debats, crisi econòmica i candidats

Divendres vam tenir un debat polític a la Sala d'Actes de la Biblioteca, l'organitzat pel Grup de Debat i Tertúlia. En Xavier Febrer ja n'ha donat l'opinió. Va ser un debat on la crisi econòmica va tenir un gran pes. "Crisi", per cert, és un mot que no porta essa final a diferència del castellà i l'única essa que porta ha de sonar sonora i no pas sorda. Si més no, que la crisi serveixi perquè tothom sàpiga com pronunciar la paraula. Passa una cosa semblant amb el mot "senyal", que en català és masculí. Així, tant al País Valencià, on el Molt Honorable Sr. Camps els ha deixat sense senyal per a TV3, com aquí, que no són pocs els qui tenen problemes de recepció amb "el" senyal de televisió, tenim una oportunitat per fer net d'un error lingüístic que arrosseguem. Però no era d'això, que volia escriure.

La idea que us volia transmetre és que, si som en temps de crisi, és especialment important que qui tingui la responsabilitat de governar conegui molt bé lleis, persones, mecanismes, reglaments, etc. L'experiència, en aquest cas, és un bé més preuat que mai. Perquè es poden tenir molt bones intencions, però sempre hi ha un aprenentatge a fer, sempre ens equivoquem en una cosa o altra. I no és tan senzill com que el polític pugui dictar i que després el tècnic s'hi hagi de trencar les banyes. Cal haver entès unes quantes explicacions dels tècnics per no acabar dient-los "fes-t'ho com vulguis però els dies han de tenir 25 hores".

Els aprenentatges s'han de fer i consisteixen a equivocar-se. Tots hem deixat que algú s'equivoqués perquè pogués treure'n un aprenentatge. Encara que el resultat immediat sigui que es pot trencar alguna cosa, el resultat que realment importa és el creixement dels individus i dels col·lectius. Ara bé, en moments delicats, i amb l'objectiu que la despesa de l'aprenentatge no carregui excessivament unes arques públiques migrades, cal aprofitar al màxim l'experiència de govern municipal adquirida. En aquest sentit, és important que un equip humà combini perfils experimentats i perfils de renovació. Crec que un equip on ningú tingui experiència de govern és massa arriscat, però també crec que un equip sense persones noves pot acabar ofegat, que calen sempre uns ulls que vegin les coses des d'una altra perspectiva. En temps de crisi, aquests equilibris entre experiència i renovació no són una banalitat.

8 comentaris

Afegeix un comentari nou

Comentaris

jofervigia

En quin partit o coalició

Enviat per jofervigia el Dg, 01/05/2011 - 18:37

En quin partit o coalició podem trobar aquest equilibri ?

:-)

Ferran

Resposta Jofervigia

Enviat per Ferran el Dg, 01/05/2011 - 20:02

Partits amb cara i ulls, amb una estructura ferma i amb recursos... dels 7, només 2: PSC i ERC.

enricbadosa

He llegit els teus escrits

Enviat per enricbadosa el Dll, 02/05/2011 - 00:31

He llegit els teus escrits amb molta atenció, i m'han agradat molt,
ara dir que només Esquerra i el PSC tenen un bon equip... massa
tendenciós i no estic d'acord. Primer perqué no és cert, la
experiència ho demostra, i segon que menystens a la resta. A més jo
crec que les bones intencions són bàsiques, i les soposo a qualsevol
que tingui la valentia de presentar-se a un cap de llista i no vull
entrar en qui és millor o no o està més preparat o no. Justament avui
parlant amb un bon amic, que és candidat, cap de llista, i li
comentava que no és possible que el polític sàpiga de tot, el que si
ha de donar és bones directrius i delegar als que sí saben. Els que
segons tu tenen més experiència (en gobernar sí), ja hem vist el que
han estat capaços de fer, o de no fer, i si a tu t'ha agradat, estàs
en el teu dret de tornar-los a votar, ara crec que en els partits que
esmentes, justament aquesta experiència i pas pel govern és per ells
un handicap

És la meva opinió

jofervigia

crec que t'has precipitat en

Enviat per jofervigia el Dll, 02/05/2011 - 01:20

crec que t'has precipitat en dir "només dos" està molt bé això
de l'experiència i renovació, però jo afegiria molts més adjectius
amb el que el ventall de possibilitats s'amplia, afegiria aquests
addjerivos i alguns més. el necessari i fonamental en un alcade és
treballar amb honestedat, tenir capacitat de treball, capacitat
d'escoltar que no és el mateix que sentir, saber delegar, oberta a
la joventut i als grans, dialogar, amb la ment oberta a la nostra
realitat amb sentit comú, amb ganes de fer les coses bé. amb ganes
d'aprendre, saber assumir els errors propis i aliens.tener el
do d'animar i motibar a les persones com he dit anteriorment falten
alguns més estic d'acord en la forma d'opinar de l'Enric

jofervigia

ah! i quan han estat bé les

Enviat per jofervigia el Dll, 02/05/2011 - 01:29

ah! i quan han estat bé les arques públiques?

xaviermir

És que no ho he dit jo...

Enviat per xaviermir el Dll, 02/05/2011 - 08:30

El comentari a què et refereixes no l'he deixat pas jo. És el que tenen els blocs d'Arenyautes, que pots deixar comentaris sense identificar-te. Per la resta, cap problema si discrepem i votem coses diferents.

jofervigia

ens raó, disculpa per no

Enviat per jofervigia el Dll, 02/05/2011 - 10:53

ens raó, disculpa per no haver cobservado que ha estat un "desconegut" La veritat que m'havia estranyat que contestessis d'aquesta manera, perdó :-)

esperanceta

estructura ferma i amb recursos?

Enviat per esperanceta el Dm, 03/05/2011 - 01:10

Ferran, que vols dir amb això?