Efecte papallona a la Rodalia o la maledicció de la Maleni [1]
Enviat per @oriolferran [2] el
Enviat per @oriolferran [2] el
Enllaços
[1] http://arenyautes.cat/content/efecte-papallona-la-rodalia-o-la-maledicci%C3%B3-de-la-maleni
[2] http://arenyautes.cat/oriolferran
[3] http://arenyautes.cat/print/2196?page=1&comment=2588
Comentaris
Possibles Solucions
Enviat per Bernat Salbanyà el Dc, 15/10/2008 - 20:16
A veure.. el tema de les frequencies, pel que tinc entès te bastants motius: Els ordeno de més facil de solució a més dificil (sempre referint-me en el tram Hospitalet-Arenys).. més ja cal tenir master.. jeje:
1. Interès comercial: Si a Renfe no li dona la gana de allargar els trens a Mataró fins a Arenys, és perquè diu que no li surt a compte. Ara bé, em sembla que l'última actualització de usuaris.. estavem a uns 2.000 per dia, sense comptar els de Caldetes i Llavaneres..
2. Vies lliures: Falta veure.. si per fer possible els semis.. la via tindria proiu capacitat. si tenim en compte que una bona part de la gent que ara agafa els "metros de la costa" agafaria els semis i per tant dels primers ja no en farien falta tants. El tema oferta i distribucio de passatgers seria facil de veure.. amb els bitllets actuals es pot saber on puja i on baixa un usuari.. el tema està en si hi ha un registre d'això o es una cosa instantania que fa la maquina per deixarte passar i despres no queda enlloc.
3. Entrada i pas per BCN: A diferència del que diuen "AVE pel Litoral" i altres plataformes.. per als usuaris de Renfe és imprescindible que es faci un túnel que creui la ciutat. En el dilema si ha de ser pel carrer mallorca, o pel carrer Aragó/valencia, ja no m'hi poso. Pero hem de tenir en compte que tal i com esta feta (pels trens) BCN és un embut. Sobretot a Plaça Catalunya i a Passeig de Gràcia. Si tenim un nou tunel per a regionals i trens rarus, la linia soterrada queda molt més alliberada i podem augmentar frequencies.. ni que sigui de trens-metro.. i llavors ja seria més un metro de la costa.
4. Fer una línia més ampla: Tu parles d'una tercera via. Jo hi afegeixo una quarta. És a dir 2 per trens-metro i 2 per trens semis. En principi en els dos casos una per sentit. Pero a l'hora punta en el cas dels semis es podrien fer semis que paresin a diferents estacions per exemple un semi que fes Calella-Arenys-Mataro-Badalona-BCN i un altre que fes Sant Pol-Canet-Arenys-Caldetes-Llavaneres-BCN... i igual al tornar.. Ara que s'ha de dissenyar la nova linia de la costa.. soterrada i tal.. seria bo tenir en compte tot això.
Bé, i fins aki.. les meves reflexions... moltes son fetes sobre la via.. perque en quasi una hora de trajecte.. si no dorms.. pots fer moltes coses..
Siau!
Pàgines