arenyautes.cat
Publicat el arenyautes.cat (http://arenyautes.cat)

Inici > Any fred any de fredelugues

Any fred any de fredelugues

Enviat per enricbadosa el Dm, 21/02/2012 - 14:38

fredeluga copia.jpg

fredeluga copia.jpg [1]

fredeluga 3 copia.jpg [2]

fredeluga 3 copia.jpg [3]

Ja s'ha acabat el fred siberià, i ens ha fet patir a tots. Encara ens estira la pell de la cara per les matinades fredes, i la butxaca per la factura del gas. Aquestes molèsties i inconvenients no són res comparats amb el que passa a la natura

A la natura el fred ha fet estralls, plantes cremades, pit-roigs confiats i morts de gana, tords a tot arreu... En anys especialment freds es fa evident la presència de fredelugues (Vanellus vanellus) a camps i conreus. Aquests espectaculars ocells fugen de les seves àrees normals d'hivernada del centre d'Europa, que durant les onades de fred el terra queda colgat per la neu i en no poder alimentar-se (de cucs i d'altres animalons), baixen a les nostres latituds en busca de llocs on passar l'hivern. Aquesta estratègia no és una migració real, és una fugida de temperatura, i a les nostres latituds aquesta és una espècie irruptiva.

És ara quan els seus planyívols crits omplen els camps esperant temps millors per retornar a la verda i "prospera" Europa.

I tu ets fredolic o fredeluga?

audio: 
Download:Audio icon a:1:{s:11:"description";s:34:"Reclam planyívol de la fredeluga.";} [4]

PUBLICITAT

_simpelads_load('.simpleads-1439', 1439, 4);

URL d'origen: http://arenyautes.cat/content/any-fred-any-de-fredelugues

Enllaços
[1] http://arenyautes.cat/sites/default/files/images/fredeluga%20copia_0.jpg
[2] http://arenyautes.cat/sites/default/files/images/fredeluga%203%20copia.jpg
[3] http://arenyautes.cat/sites/default/files/images/fredeluga%203%20copia_0.jpg
[4] http://arenyautes.cat/sites/default/files/VVAN09h46m15s27dec2010%20%282%29.mp3