arenyautes.cat
Publicat el arenyautes.cat (https://arenyautes.cat)

Inici > Quan l'administració pública no respon

Quan l'administració pública no respon [1]

Enviat per xfebrer [2] el Dll, 05/10/2026 - 17:13

Hi ha accions i actuacions que es regulen que no caldria, però que és bo que així sigui, ja que el sentit comú i el sentit de la decència i respecte a l'altre no sempre es produeix. Respondre a qui et fa una pregunta és el més lògic i normal, i no s'hauria d'acceptar el silenci en cap circumstància. Si això ho fa una administració pública ho considero greu i rebutjable.

[3]

Probablement, moltes persones hem tingut alguna experiència d'aquestes. Hem demanat a l'administració alguna cosa i no hem obtingut resposta. I això està regulat. Les administracions tenen l'obligació de respondre i ho han de fer en un període de temps fixat, en funció del tipus de consulta o sol·licitud. Malgrat això, a vegades, massa vegades, el silenci es fa present. No només és una desconsideració, sinó que és un incompliment de què està previst i està escrit.

I ens hem de revoltar. No podem permetre que l'administració no ens respongui. Ens poden denegar les nostres peticions, argumentant-ho. Poden no acceptar les nostres demandes i peticions, i ens ho han de justificar. El que no poden és fer el sord i no donar-nos cap resposta. Però això passa, més sovint del que podríem pensar.

El pitjor de tot és quan sents a dir que el primer són les persones, i que estan treballant per a les persones. Que estan al nostre servei. Ens ho diuen mentre esperem que ens contestin els nostres escrits. Hipocresia total, i desconsideració.

Els diferents departaments de la Generalitat ens bombardegen amb proclames de millores en l'atenció a les persones, en facilitar tots els tràmits administratius, en escurçar el període de resposta... La realitat és que necessites divuit mesos perquè et reconeguin la discapacitat. Que t'hagis de traslladar a l'oficina per recollir la targeta, encara que tinguis noranta anys, siguis dependent i amb prou feines puguis sortir de casa. O que t'hagis de desplaçar del municipi perquè se't reconegui el grau de dependència. Això no és servir a les persones, ni fer-ho fàcil. Això és una manca de respecte i una il·legalitat.

PUBLICITAT

_simpelads_load('.simpleads-1439', 1439, 4);

URL d'origen: https://arenyautes.cat/content/quan-ladministraci%C3%B3-p%C3%BAblica-no-respon

Enllaços
[1] https://arenyautes.cat/content/quan-ladministraci%C3%B3-p%C3%BAblica-no-respon
[2] https://arenyautes.cat/xfebrer
[3] https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEGVYjQM9pniWY3-DN0H5qSD4Ix9tIOe-Im1zSXCG8ahyphenhyphen85bDUdyKjSTr67B6Ue48IvwGillVROM1Iy38XWKXGRFCqc_m6RZcM4VP_dTK9l9SEqE8Td0jF19wyW-5TQZpsCsb8kpndPPM6_SGjQveWkqFckFVbX-XJrRSkVML7IgziRDfBjVLnOA/s738/resposta.jpeg