Com comportar-se
Enviat per xfebrer el
A vegades penso que tots plegats hauríem de fer un curs per aprendre a comportar-nos davant dels altres. Ens falten les maneres, encara que probablement, les nostres famílies s'hi han esforçat per educar-nos. Quan el personatge en qüestió té algun protagonisme especial, alguna responsabilitat política o social, la necessitat d'estar a l'altura és més evident.
Aquests dies hem vist imatges del president argentí que sembla tenir molts bons amics a Espanya, i se'l veu tot sovint. No diré que ens vingui de nou la seva manera de comportar-se, perquè des del primer dia que el vàrem conèixer, ja es va veure quin peu calçava.
Que tot un president d'un país actuï de la manera que ho fa el senyor Milei deixa molt a desitjar. No em fico amb els comentaris que fa, la seva ideologia i manera de pensar, simplement em refereixo a les formes. Hi ha conductes que no es poden tolerar i demostren la qualitat humana de la persona. Pots estar molt lluny d'ell ideològicament, però el respecte i la cortesia no s'hauria de perdre mai.
Entens que una persona que no ha tingut prou formació, havent viscut amb dificultats, potser sense ningú que estigués a sobre, tenint-ne cura, la seva manera de comportar-se no sigui l'adequada. Que tot un president d'un país sigui el protagonista de la seva mala educació és molt trist i creu que no ho podem deixar com a una simple anècdota, sinó que cal fer-ne ressò perquè tothom obri els ulls i vegi de quin personatge estem parlant i, el que és més greu, quines decisions pot arribar a prendre en perjudici dels seus, els primers, els argentins, l'hagin votat o no.
A casa nostra també trobaríem personatges que els convindria unes classes de conducta i educació. De fet, a tots ens aniria bé repassar allò que segurament vàrem aprendre i que amb el temps ens en podem haver oblidat.













